Tendintele HoReCa ale anului 2019
Tendintele HoReCa ale anului 2019
Tehnologia ne ajuta sa fim mai conectati, mai informati, mai prezenti. Trendurile tehnologice ale prezentului au venit impreuna cu schimbari: oamenii au inceput sa gateasca mai mult, sa cerceteze originea alimentelor cumparate, recenziile restaurantelor au devenit publice pe tot internetul, unii clienti isi introduc intr-o aplicatie de calorii alimentele consumate la fiecare masa. De asemenea avem noi gadget-uri care sa ne ajute in bucatarie, de exemplu imprimanta pentru ciocolata care poate printa orice model proiectat de tine. Acesta este un plus pentru cofetarii care apreciaza o precizie perfecta in crearea modelelor decorative.
Am identificat 5 tendinte pentru 2019, toate bazate pe intensitatea din era digitala si in acelasi timp pe deschiderea cea mai mare a momentului in care traim:
Transparenta
Asigura, asa cum spuneam mai sus, nevoia clientilor de a cunoaste originea alimentelor, modul in care acestea au fost preparate, ingredientele din sosuri si compusii de care trebuie sa se fereasca. De aceea prezinta incredere demonstratiile culinare, testarile de produse si aplicatiile care iti permit sa cunosti cat mai multe despre un produs sau un preparat.
Unul dintre cele mai apreciate trenduri din 2019 este comuniunea si colaborarea chefilor cu fermierii, ducand produsele locale mai aproape de consumator si asigurand o coerenta intre standardele fermierilor si asteptatile restaurantelor.
Din aceeasi linie, multe restaurante au renuntat la obiecte precum paiele de plastic, pentru a incuraja actiuni sustenabile si o protejare a mediului. Astfel de actiuni vorbesc concret despre personalitatea unui restaurant si fidelizeaza clientii, care le simt aliniate la valorile lor.
Emotiile
Sunt mai vii ca oricand, chiar si in era digitala. Odata cu suita de imagini estetice de pe retetele de socializare, poti observa ca una din 5 fotografii este probabil despre mancare, iar tinerii s-au apropiat din ce in ce mai mult de aceasta zona, considerand-o nu doar o necesitate, ci si un mod de a te rasfata, conecta cu ceilalti, cu copilaria si cu alte culturi pe care le cunosc prin intermediul culinar. Fotografiile de vacanta includ in permanenta mancare, reuniunile intre prieteni sunt prezentate prin meniul care se va servi, iar restaurantele nu sunt alese la intamplare, ci de multe ori fac chiar scopul unei intrevederi.
Poti veni in intampinarea acestei nevoi a clientilor tai prin povesti despre preparatele din portofoliu, facilitarea unui turism alimentar si a testarii de noi preparate. Poti folosi aplicatii care faciliteaza un tur virtual 3D al oricarui spatiu sau de realitate augmentata a meniului tau.
Tot in zona emotionala in 2019 muzica de pe fundalul restaurantelor nu mai este intamplatoare, ci o modalitate a artistilor de a se promova. Spotify este cu un pas inainte si a generat deja playlisturi speciale dedicate restaurantelor, in functie de profil.
Reinventarea
Este indispensabila intr-o lume dinamica, care valoreaza adaptarea la schimbare. Clientii cauta programe de nutritie personalizate, nemaiavand interes pentru retete standard. Prin cunoasterea cator mai multi termeni din domeniul nutritiei, acestia se asteapta sa inteleaga in detaliu fiecare preparat si sa il gaseasca la o calitate cat mai inalta, special croita pentru ei.
Prin reinventare nu intelegem inovatie completa, dimpotriva: se asteapta ca desertul anului sa fie chiar clasicele gogosi artizanale, care sunt regandite cu noi arome si umpluturi, precum fructul pasiunii, sau gogosi cu inspiratie indiana. Humusul este si el reinventat, prin retete precum milkshake de humus, guacamole de naut sau alte retete.
Vino in intampinarea acestei nevoi prin folosirea ingredientelor sanatoase in preparate, prin retete nutritive, prin produse personalizate (fara gluten, fara lactoza, fara alti alergeni etc). Poti combina oricand traditionalul cu noile tehnologii, pentru un gust atat modern, cat si familiar.
Flexibilitatea
Au crescut standardele clientilor, iar acestia isi doresc totul aici si acum, livrabil oriunde, oricat de rapid, oricat de simplu. Festivalele de Street Food au crescut apetitul clientilor pentru accesibilitate, rapiditate, prospetime si solutii convenabile.
Unele restaurante au eliminat restrictia micului dejun pana la ora 12:00, dar au introdus un mic dejun international, aferent tuturor culturilor, nu doar celor clasice.
Daca vrei sa te mentii in trend si in 2019, alege servicii precum UberEats, adapteaza-te la ocaziile speciale sau la cerintele clientilor de personalizare si asigura-te ca preparatele sunt accesibile din punct de vedere economic.
Calitatea
Va fi, probabil, intotdeauna pe primul loc atunci cand vorbim despre mancare dar si de imbracaminte. Accesul la informatie si la diversitate le-a creat clientilor o nevoie de ingrediente premium, la preturi accesibile si in conditii personalizate. Standardele cresc si exista intotdeauna o alternativa care poate prezenta avantaje sau chiar o competitie.
De asemenea calitatea uniformelor din acest domeniu este de urmarit. Trendul bucatariilor deschise in restaurante atrage tot mai multi clienti care doresc sa vada cum este preparata mancarea lor. In acest context uniformele moderne dar si clasice de bucatar sunt necesare pentru un spectacol ca la carte.
Noutatile apar mereu. Tine de tine sa ai la tine atitudinea si informatiile necesare astfel incat sa te simti mereu cu un pas inainte, nu luat pe nepregatite.
Sursa: https://www.unileverfoodsolutions.ro
Lasă un răspuns